Limburgse Bond van Muziekgezelschappen

LBM_75jaar

Opdracht: Voor de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen (LBM) realiseerde Viduro in samenwerking met ontwerpbureau RozzRood een infographic. Deze infographic was bedoeld om kort en krachtig de resultaten van een onderzoek naar het effect van muziek op jongeren weer te geven. Geen stoffig rapport, maar een flitsende en beeldende manier om de positieve effecten van muziek weer te geven. De infographic is als flyer gebruikt, maar ook uitgewerkt in een roll-up banner en werd tijdens een bijeenkomst op 12 oktober 2014 voor het eerst uitgedeeld.

Tevens werd tijdens deze bijeenkomst de winnaar van de compositiewedstrijd bekendgemaakt. Het ontwerp voor de cheque hebben wij, samen met RozzRood, uitgevoerd.

Cheque Uitreiking cheque LBM 141029_Factsheet_LBMdef Banner factsheet LBM

Eerder al realiseerde Viduro het beleidsplan 2013-2017 voor LBM. Viduro verzorgde het concept, redactie, copywriting en begeleiding van de vormgeving en drukwerk.

Parallel aan het beleidsplan is er tevens een nieuw logo en nieuwe huisstijl ontwikkeld. Een stijl die symbool staat voor het beleid van de LBM: vernieuwen, verbinden en versterken. Het nieuwe logo staat voor plezier in muziek maken, samenhorigheid in muziek maken en voor de rijke historie én de toekomst van de blaasmuziek.

beleidsplan   huisstijl LBM