Marketingstrategie

De strategische vraagstukken op het gebied van marketing die bij ons terecht komen zijn heel divers. Ieder van onze adviseurs heeft uitgebreide kennis in het vak en ruime ervaring in verschillende branches. Hierdoor kunnen we jouw organisatie helpen met het oplossen van een vraagstuk.

Positionering

Als organisatie wil je jouw kracht centraal zitten in marketing en communicatie. Maar je twijfelt over datgene wat je centraal wilt zetten. Je bent opzoek naar een duidelijke identiteit van jouw organisatie, oftewel de positionering. Antwoorden op vragen zoals: “Hoe onderscheid je je als organisatie?”, “Hoe zorg je ervoor dat de kracht van jouw organisatie optimaal naar voren komt in de benadering van de markt?” helpen hierbij.

Samen analyseren en bepalen we de essentie van jouw organisatie op het gebied van drie elementen: identiteit, doelgroep en de concurrentie. Dit doen we door de inzet van een kernwaardensessie, waarbij we samen met een aantal afgevaardigden van de organisatie deze elementen doorlopen.  

De identiteit

Het is belangrijk om de identiteit van jouw organisatie scherp te hebben en deze intern ook na te leven. De identiteit komt terug in de marketing- en communicatie uitingen van een organisatie.

De doelgroep

Hierbij brengen we de doelgroepen duidelijk in kaart. Wie is in potentie geïnteresseerd in jouw product of dienst? Kan je de doelgroepen homogeen benaderen of zijn er verschillen?  

Concurrentie

We onderzoeken de concurrentie en bekijken hoe zij zich positioneren. Wat doet jouw organisatie anders en beter? Waar liggen mogelijkheden om op een onderscheidende manier de markt te benaderen?

 

 

 

Verduidelijken

 

Marketing

Een marketingstrategie, oftewel een strategie om de verkoop van jouw producten of diensten te bevorderen. Marketing is veel meer dan alleen reclame maken. Het gaat om het creëren van waarde voor klanten. We kijken hierbij naar de marketingdoelen en -doelgroepen. Maar ook welke productmarktcombinaties momenteel worden ingezet. Kortom samen nemen we de organisatie op het gebied van markering onder de loop, adviseren hoe de doelen behaald worden en bekijken welke groeistrategie het beste past.

Online marketingstrategie

Een belangrijk onderdeel van een marketing is de online marketingstrategie. Veel mensen zijn een groot gedeelte van de dag online. Ze zoeken dingen op via een zoekmachine, kopen een product in een webshop en bekijken de website van een bedrijf waarin ze geïnteresseerd zijn. Een organisatie wil zich op dezelfde plek als de doelgroep begeven, dus ook online. Om op dat medium op een goede manier voor de dag te komen is een online marketingstrategie absoluut noodzakelijk.

In een online marketingstrategie maak je specifiek een vertaalslag van de overkoepelende marketingdoelen naar  online marketingdoelen. Tevens maak je een plan van aanpak hoe deze doelen te bereiken. Vervolgens ga je aan de slag en optimaliseer je regelmatig de online activiteiten aan de hand van statistieken. Viduro richt een online marketingstrategie zo in dat het past binnen de positionering van een organisatie.

We bekijken bijvoorbeeld naar de gebruikersgemak van de website, de inzet van SEO (zoekmachineoptimalisatie), SEA (adverteren in zoekmachines) en zoekwoordenonderzoek. Daarnaast adviseren we ook over de inzet van emailmarketing en social mediamarketing. We maken vervolgens de vertaalslag naar communicatie, zoals het opzetten van een contentkalender voor social media.     

Onze kracht:
  • Positionering
  • Kernwaardensessies
  • Marktonderzoek
  • Marktanalyse
  • Merkstrategie
  • Brandmanagement
  • Marketingplan
  • Online marketingstrategie