E-mail marketing, nog springlevend!

dinsdag 24 februari 2015

Iedereen die denkt dat alleen social media de digitale marketing bepaalt, heeft het mis. Ook de e-mail is nog springlevend. Uit het Nationaal E-mail onderzoek 2014 blijkt dat e-mail marketing populairder is dan ooit.

Veel gebruik

Negen van de tien respondenten uit het Nationaal E-mail onderzoek gaf aan de e-mail te gebruiken. Bij 41% hoort het bekijken van de e-mail zelfs bij het standaard ochtendritueel. Echter de groep tot 35 jaar doet hier niet aan mee. Deze jongere generatie geeft de voorkeur aan WhatsApp en Facebook om de dag mee te beginnen.

Liefst via de e-mail

Indien er een keuze is, ontvangen de respondenten reclame het liefst via de e-mail. Het blijft niet bij het bekijken van de reclame. 70% van de ontvangers klikt regelmatig door om aanvullende informatie te vergaren of een aankoop te doen.

Benut het juist

E-mail marketing is vooral geschikt voor het doen van aanbiedingen. Dat blijkt namelijk voor 70% de reden te zijn dat personen zich bijvoorbeeld inschrijven voor een nieuwsbrief. Indien een nieuwsbrief gericht is op kennisoverdracht, zorg dan dat de informatie bij een specifieke doelgroep terecht komt. Wat men niet wil is irritatie bij de ontvanger opwekken door overbodige of niet ter zake doende informatie te sturen. Negatieve associaties wil men als afzender natuurlijk niet! Ben dan ook behoudend in het versturen van nieuwsbrieven. Zorg voor een verstuur-frequentie die in verhouding staat met wat u te vertellen hebt en met de behoefte van de ontvangers.

Bron: Marketing Rendement en Viduro


Naar het overzicht van blog berichten