Kernwaarden, hoe bepaal je die voor jouw organisatie?
DNA van jouw bedrijf Kernwaarden zijn onderdeel van de identiteit van een organisatie. De...
woensdag 6 augustus 2014
De meeste kennen wel, het begrip leadgeneratie. Leadnurturing is echter minder bekend maar daardoor niet minder belangrijk. Leadnurtering is het informeren van relaties die nog geen klant zijn, zodat ze klant worden. Het verschil met leadgeneration is dat bij leadgeneration vaak nog gehandeld wordt vanuit een algemene boodschap (vanuit de zender gedacht) op een willekeurig moment. Bijvoorbeeld het versturen van een algemene e-nieuwsbrief naar potentials. Bij leadnurturing staat de ontvanger echt centraal. Dit wil zeggen dat men op het juiste moment relevante informatie specifiek op de persoonlijke klant aanbiedt. Denk aan een persoonlijke mail naar aanleiding van een artikel in een vakblad, passend bij de informatiebehoefte van de ontvanger.
Gerichte en gepersonaliseerde boodschappen met als uitgangspunt gebeurtenissen rondom de ontvanger zijn dus essentieel. Het juiste moment en de juiste invalshoek zijn van doorslaggevend belang. Leadnurturing kost meer tijd, maar leidt vaker tot geslaagde conversies omdat het verstuurde bericht afgestemd is op de life-cycle van de klant en de ‘verkoopfase’ waar deze in zit.
Voordelen van leadnurtering:
DNA van jouw bedrijf Kernwaarden zijn onderdeel van de identiteit van een organisatie. De...
Richtlijnen goede positionering
Een goed startpunt voor je positionering is het nadenken over het waarom, hoe en wat van jouw...
De reis om jouw ambitie te bereiken is vaak een uitdaging. Je ziet de piek net boven de horizon...
Wie zijn de belangrijkste stakeholders? De krachtenveldanalyse is een methode om de stakeholders...
Voorwaarden voor succesvolle participatie
Vragen die je helpen om de missie van jouw organisatie te formuleren:
Van verzorgingsstaat naar 'doe-democratie' Tot in de jaren ’90 werden we vertroeteld door...
Merkenstrategiën