Kernwaarden, hoe bepaal je die voor jouw organisatie?
DNA van jouw bedrijf Kernwaarden zijn onderdeel van de identiteit van een organisatie. De...
De toenemende trend voor de aankoop van regionale groente- en fruitproducten wordt door de regio Venlo gezien als kans in de markt voor Noord Rijn Westfalen (NRW). Onder het motto Venlomenalgut is er een nieuw regiomerk Die Frischen gelanceerd. Het merk is een initiatief van zes marktpartijen uit Venlo te weten: Frankort & Koning, Kompany, Staay-Van Rijn, ZON Fruit & Vegetables, Fossa Eugenia en Nedalpac.
Viduro begeleidde procesmatig het tot stand komen van het merk. Een merk met een missie: het waarborgen van het tuinbouwcluster Zuidoost-Nederland. En een visie: het creëren van een voorkeurspositie bij consumenten voor producten uit de regio Zuidoost-Nederland. En natuurlijk een ambitie: (meer) schapruimte met een ‘Regiobrand’ bij de retailer in NRW, door het realiseren van toegevoegde waarde vanuit een regionaal “herkomstlabel”.
De verantwoordelijkheden van Viduro bestonden uit:
DNA van jouw bedrijf Kernwaarden zijn onderdeel van de identiteit van een organisatie. De...
Richtlijnen goede positionering
Een goed startpunt voor je positionering is het nadenken over het waarom, hoe en wat van jouw...
De reis om jouw ambitie te bereiken is vaak een uitdaging. Je ziet de piek net boven de horizon...
Wie zijn de belangrijkste stakeholders? De krachtenveldanalyse is een methode om de stakeholders...
Voorwaarden voor succesvolle participatie
Vragen die je helpen om de missie van jouw organisatie te formuleren:
Van verzorgingsstaat naar 'doe-democratie' Tot in de jaren ’90 werden we vertroeteld door...
Merkenstrategiën