Grote online platformen waar vraag en aanbod elkaar vindt, ook wel bekend als 'Big Tech' hebben (minimaal) één ding gemeen met de manier waarop wij te...
Informatie kun je op verschillende manieren brengen. Een bekend voorbeeld is een glas water dat voor de helft gevuld is. Over dit glas kun je zeggen d...
Iedere organisatie krijgt er wel mee te maken: gedragsverandering. Het kan gaan over kleine dingen, zoals afval scheiden in de kantine, maar ook over ...
Als organisatie wil je een onderscheidende positionering hebben. Deze positionering bestaat uit een drietal factoren. 1: De identiteit van je organisa...
Soms heb je van die gesprekken waarbij je er na een tijdje achter komt dat jij en je gesprekspartner een compleet ander beeld hebben van wat er bespro...
Werken aan een vitale werkvloer. De meeste bedrijven vinden dit belangrijk. Je medewerkers zijn immers het kapitaal van jouw bedrijf of organisatie. V...
Het blijkt voor bedrijven soms lastig om vacatures goed ingevuld te krijgen. We krijgen vaker de vraag om te helpen en tips te geven hoe arbeidsmarktc...
Elke organisatie komt wel een keer in de situatie dat er naar de eigen positionering gekeken wordt: ’Welk verhaal past bij onze organisatie en hoe wil...
De Omgevingswet komt er aan: een ingrijpende verandering in het dagelijks werk van veel overheidsprofessionals. Een Omgevingsvisie schrijven, een Omge...
Adviseren. Het lijkt eenvoudig: ik vertel jou wat je moet doen en dan ga jij aan de slag. Klinkt logisch, toch? Neemt jouw klant, collega of bestuurde...
Mensen verschillen in de manier waarop ze op vakantie gaan. De een geeft voorkeur aan een avontuurlijke trektocht terwijl de ander liever een georgani...
Als bedrijf wil je dat jouw doelgroep jou continu in het vizier heeft; je wilt te allen tijde ‘aanwezig’ zijn. Om dit te bereiken moet je zorgen voor ...
BRZO staat voor Besluit Risico’s Zware Ongevallen. Wat zijn dan BRZO-bedrijven? Dit zijn organisaties die een grote hoeveelheid gevaarlijke stoffen bo...
Het nieuwe jaar is begonnen en dat is het moment dat je plannen voor dit jaar concreet worden. Wil je groeien als organisatie, hoe ga je dit jaar om m...
Of je nu een projectontwikkelaar bent die een nieuwe woonwijk wil realiseren, een logistiek ondernemer die een distributiehal wil bouwen of een agrari...
De omgeving waarin je woont heeft een belangrijke invloed op je gezondheid. In de nieuwe Omgevingswet heeft het onderwerp gezondheid een vaste plek. E...
In Nederland staan we voor een enorme klimaatopgave. Een opgave die ons allemaal raakt en waarvoor we samen aan zet zijn. Maar hoe krijg je als projec...
Hoe ziet jouw organisatie er de dag na morgen uit? Houd deze vraag je bezig of heb je er niet meteen een antwoord op. In deze blog nemen we je mee in ...
Hoe succesvol participatie bij projecten of beleidsvorming is, hangt voor een groot deel af van de eigen houding en het gedrag van jou en je organisat...
Als organisatie ben je continu in verandering. Soms omdat de omgeving dit van je vraagt of omdat de verandering nodig is om je ambities te behalen, j...
We drinken ervan, spelen erin, benutten het voor groei en maken er een hoop mee schoon, water. Een interessant thema. Maar wat heeft dit te maken met ...
Nederland heeft een enorme klimaatopgave. In ons Klimaatakkoord hebben we afgesproken onze CO2-uitstoot in 2030 met de helft te verminderen en in 2050...
‘Als je een vis beoordeelt op zijn vaardigheden om in bomen te klimmen, voelt hij zichzelf zijn hele leven een mislukking’. Albert Einstein had het al...
De reis om jouw ambitie te bereiken is vaak een uitdaging. Je ziet de piek net boven de horizon en de route ziet er makkelijk uit. Maar je weet dat di...
Stakeholders zijn mensen, groepen en organisaties die beïnvloed worden door of invloed hebben op jouw organisatie. Alvorens te starten met een project...
In deel 1 schreef ik over omgevingsparticipatie in de 'doe-democratie' en de veranderende rol van overheidscommunicatie daarbij. In deze blog lees je ...
Het Value Proposition Canvas brengt je waardeproposities in kaart. Het model is perfect om inzicht te krijgen met welke producten en/of diensten je jo...
Een goede voorbereiding is het halve werk. Hoe cliché dit ook klinkt, het is wel de waarheid. Door een stappenplan klaar te hebben, kan veel (imago)sc...
Een overname, nieuwe technologieën of een reorganisatie: dergelijke veranderingen hebben vaak een enorme impact. In deze blog geven we inzicht in een ...
Een succesvolle marketingcampagne staat of valt met personalisatie en goede data. Deze zijn van groot belang voor een persoonlijke benadering. Data ze...