Het blijkt voor bedrijven soms lastig om vacatures goed ingevuld te krijgen. We krijgen vaker de vraag om te helpen en tips te geven hoe arbeidsmarktc...
Elke organisatie komt wel een keer in de situatie dat er naar de eigen positionering gekeken wordt: ’Welk verhaal past bij onze organisatie en hoe wil...
De Omgevingswet komt er aan: een ingrijpende verandering in het dagelijks werk van veel overheidsprofessionals. Een Omgevingsvisie schrijven, een Omge...
Adviseren. Het lijkt eenvoudig: ik vertel jou wat je moet doen en dan ga jij aan de slag. Klinkt logisch, toch? Neemt jouw klant, collega of bestuurde...
Werken aan een vitale werkvloer. De meeste bedrijven vinden dit belangrijk. Je medewerkers zijn immers het kapitaal van jouw bedrijf of organisatie. V...
Mensen verschillen in de manier waarop ze op vakantie gaan. De een geeft voorkeur aan een avontuurlijke trektocht terwijl de ander liever een georgani...
Als bedrijf wil je dat jouw doelgroep jou continu in het vizier heeft; je wilt te allen tijde ‘aanwezig’ zijn. Om dit te bereiken moet je zorgen voor ...
BRZO staat voor Besluit Risico’s Zware Ongevallen. Wat zijn dan BRZO-bedrijven? Dit zijn organisaties die een grote hoeveelheid gevaarlijke stoffen bo...
Als organisatie wil je een onderscheidende positionering hebben. Deze positionering bestaat uit een drietal factoren. 1: De identiteit van je organisa...
Het nieuwe jaar is begonnen en dat is het moment dat je plannen voor dit jaar concreet worden. Wil je groeien als organisatie, hoe ga je dit jaar om m...
Elke organisatie komt wel een keer in de situatie dat er naar de eigen positionering gekeken wordt: ’Welk verhaal past bij onze organisatie en hoe wil...
Het einde van 2021 komt in zicht. Hoe kijk je terug op afgelopen jaar. Ben je gegroeid als organisatie, welke impact had of heeft corona, hoe ging je ...
Of je nu een projectontwikkelaar bent die een nieuwe woonwijk wil realiseren, een logistiek ondernemer die een distributiehal wil bouwen of een agrari...
De omgeving waarin je woont heeft een belangrijke invloed op je gezondheid. In de nieuwe Omgevingswet heeft het onderwerp gezondheid een vaste plek. E...
Werken aan een vitale werkvloer. De meeste bedrijven vinden dit belangrijk. Je medewerkers zijn immers het kapitaal van jouw bedrijf of organisatie. V...
In Nederland staan we voor een enorme klimaatopgave. Een opgave die ons allemaal raakt en waarvoor we samen aan zet zijn. Maar hoe krijg je als projec...
Het is voor bedrijven soms lastig om vacatures goed ingevuld te krijgen. We krijgen vaker de vraag om te helpen en tips te geven hoe arbeidsmarktcommu...
Ben jij een ondernemer die vooruitkijkt? Wil je een nieuwe bedrijfsstrategie ontwikkelen, een nieuwe markt aanboren, je positionering aanscherpen of h...
De Omgevingswet komt er aan: een ingrijpende verandering in het dagelijks werk van veel overheidsprofessionals. Het opstellen van Participatiebeleid i...
Hoe ziet jouw organisatie er de dag na morgen uit? Houd deze vraag je bezig of heb je er niet meteen een antwoord op. In deze blog nemen we je mee in ...
Hoe succesvol participatie bij projecten of beleidsvorming is, hangt voor een groot deel af van de eigen houding en het gedrag van jou en je organisat...
Als organisatie ben je continu in verandering. Soms omdat de omgeving dit van je vraagt of omdat de verandering nodig is om je ambities te behalen, j...
We drinken ervan, spelen erin, benutten het voor groei en maken er een hoop mee schoon, water. Een interessant thema. Maar wat heeft dit te maken met ...
Nederland heeft een enorme klimaatopgave. In ons Klimaatakkoord hebben we afgesproken onze CO2-uitstoot in 2030 met de helft te verminderen en in 2050...
Als de voortekenen niet bedriegen, gaat de nieuwe Omgevingswet op 1 januari 2021 in. Minister Stientje van Veldhoven voor Milieu en Wonen heeft eind 2...
‘Als je een vis beoordeelt op zijn vaardigheden om in bomen te klimmen, voelt hij zichzelf zijn hele leven een mislukking’. Albert Einstein had het al...
De reis om jouw ambitie te bereiken is vaak een uitdaging. Je ziet de piek net boven de horizon en de route ziet er makkelijk uit. Maar je weet dat di...
Stakeholders zijn mensen, groepen en organisaties die beïnvloed worden door of invloed hebben op jouw organisatie. Alvorens te starten met een project...
In deel 1 schreef ik over omgevingsparticipatie in de 'doe-democratie' en de veranderende rol van overheidscommunicatie daarbij. In deze blog lees je ...
Social media zijn voortdurend in ontwikkeling: Facebook verliest bijvoorbeeld terrein onder de jongeren tot 20 jaar en Instagram is het sterkst groeie...
De resultaten die verschijnen na een zoekopdracht in Google zijn geen toeval. Google heeft een algoritme dat bepaalt waarom jij hoger of lager scoort ...
Het Value Proposition Canvas brengt je waardeproposities in kaart. Het model is perfect om inzicht te krijgen met welke producten en/of diensten je jo...
Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de hele Europese Unie van toepassing. Wat houdt deze wet in en waar moet je ...
Een goede voorbereiding is het halve werk. Hoe cliché dit ook klinkt, het is wel de waarheid. Door een stappenplan klaar te hebben, kan veel (imago)sc...
Een overname, nieuwe technologieën of een reorganisatie: dergelijke veranderingen hebben vaak een enorme impact. In deze blog geven we inzicht in een ...
Je bedrijf en producten of diensten hebben een naam. Ze wijzen klanten naar je producten en diensten, staan symbool voor jouw onderneming en vertegenw...
Een succesvolle marketingcampagne staat of valt met personalisatie en goede data. Deze zijn van groot belang voor een persoonlijke benadering. Data ze...
Een nieuw product of dienst in de markt zetten, je naamsbekendheid vergroten of een evenement organiseren; een goede communicatiecampagne is hierbij v...
Veranderingen brengen vaak onrust, onzekerheid en vragen met zich mee, zeker ook bij organisaties. Er zijn veel redenen waarom veranderingstrajecten k...