Ons team

Ons team

Strategische denkers en impactvergroters

Maak kennis met het team van Viduro. 
We stellen ons graag aan je voor!

Peter Deriks

Peter Deriks

Directeur & strategisch adviseur

Als eigenaar van Viduro is Peter eindverantwoordelijk voor dit strategisch adviesbureau. Hij heeft  tientallen jaren ervaring op het gebied van business, marketing en communicatie bij diverse bedrijven en organisaties. Met de opleidingen Nima A en B en NGPR-A (via instituut Notenboom) en de kerncompetenties verbinden en visie is Peter een ervaren allround adviseur voor zowel commerciële als non-profit organisaties.

Peter is ook mede-eigenaar van crisiscommunicatiebureau De Melding.

Naast zijn werk is Peter: voorzitter van Business Vision Venray, lid van de raad van gezondheid; gezondste regio 2025, lid van de 40+ Ronde Tafel 160 Venray-Horst en is hij actief bij sport- en cultuurverenigingen.


Sacha Nabuurs

Sacha Nabuurs

Strategisch adviseur & operationeel manager

Sacha is een resultaatgerichte proces- & projectmanager. Ze studeerde Bedrijfskunde (Master in Marketing) aan de Radboud Universiteit in Nijmegen en heeft dit later aangevuld met Nima C business modeling. De combinatie van haar analytische en organisatorische vaardigheden met haar realisatiekracht en verfrissende blik maakt dat zij jouw perfect kan ondersteunen bij strategische vraagstukken.

Het belichten van dilemma’s waar ondernemers mee worstelen, het denken in mogelijkheden en tijd nemen voor een goed gesprek resulteren in scherpe strategische keuzes, het ontwikkelen van onderscheidende en relevante proposities en direct toepasbare oplossingen. Daarnaast zorgt Sacha er ook intern voor dat alles gestroomlijnd blijft lopen.


Niels van Gerven

Niels van Gerven

Strategisch adviseur

Niels legde met het afronden van de opleidingen communicatiewetenschap en strategische communicatie een brede basis om klanten strategisch te adviseren. Met zijn kennis van actuele thema’s en creativiteit is hij in staat om vraagstukken op een adequate wijze aan te pakken. Zijn interesse en vaardigheden in online marketing heeft Niels vergroot met het volgen van de studie Online Marketeer B. Hij helpt je graag om jouw online strategie verder te ontwikkelen!

Naast zijn werk bij Viduro is Niels actief binnen de communicatiecommissie van RKsv Wittenhorst, een van de grootste amateurverenigingen van Limburg.


Nienke Wellen

Nienke Wellen

Strategisch adviseur

Analytisch, creatief en een echte procesdenker, dat zijn woorden die perfect bij Nienke passen. Met deze kwaliteiten is ze in staat om klanten een strategisch en gefundeerd advies te geven. Voordat Nienke bij Viduro aan de slag ging heeft ze ervaring opgedaan als Marketing and Communications Officer bij een internationaal bedrijf in de agrarische sector. De basis voor haar kennis en kunde legde ze met het behalen van het masterdiploma Communicatie en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.


Linda Gommans-Stermieri

Linda Gommans-Stermieri

Strategisch adviseur

Met ruime ervaring op zowel marketing- als communicatiegebied is Linda een veelzijdige strateeg. Als communicatieadviseur voor de overheid en in het onderwijs leidde ze diverse lokale, regionale en internationale projecten. Ook werkte ze als marketingmanager in de dienstverleningssector. Linda is een kei in visievorming en de vertaling daarvan naar communicatiestrategieën en -middelen. Naast haar universitaire Master in Interculturele Communicatie heeft ze onder andere de diploma’s Senior Communicatieadviseur C en Nima B op zak. Linda studeerde en werkte in de VS, Italië en Zwitserland en spreekt vloeiend Engels en Italiaans.


Kim Janssen

Kim Janssen

Strategisch adviseur

Kim is een doorgewinterde communicatiestrateeg. Ze is strategisch en creatief, doortastend en idealistisch. Ze wordt enthousiast van klussen waarbij de uitkomst nog niet vaststaat. Waar een andere invalshoek tot verrassende successen kan leiden. Na haar studie Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen werkte ze bij verschillende organisaties in de maatschappelijke sector. Zo startte ze bij de Vrije Universiteit Amsterdam en deed ze ruime ervaring op bij een grote zorgorganisatie. Voordat ze bij Viduro kwam werken zette ze het wijkontwikkelingsproces van de Roermondse wijk Donderberg (i.o.v. Gemeente Roermond, Provincie Limburg en twee woningcorporaties) communicatief kracht bij.


Bob Obers

Bob Obers

Strategisch adviseur

Bob heeft zich, na zijn studies communicatie en social media, ontwikkeld tot allround communicatieadviseur. Jarenlang was Bob werkzaam als communicatieadviseur bij een landelijke zakenreisorganisatie. De kennis en ervaring die hij daar opgedaan heeft, gebruikt hij nu om organisaties te adviseren over communicatievraagstukken. Bob kiest vaak voor creatieve invalshoeken, hij daagt organisaties uit om goed na te denken over strategische keuzes die zij maken en de impact daarvan.

Naast zijn werk is Bob is erg betrokken bij zijn leef- en werkomgeving. Zo is hij voorzitter van Slagwerkgroep Drums & Roses, bestuurslid bij RKsv Wittenhorst en oprichter van netwerkgroep De CommunicatiePrikkel.


Michelle Schmahl

Michelle Schmahl

Projectondersteuner

Als je Michelle in drie woorden omschrijft, dan passen leergierig, creatief en een echte teamplayer perfect bij haar. Ze studeerde Marketing & Communicatie aan de Gilde Opleidingen in Venlo en heeft dit later aangevuld met een studie Communicatie aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen in Nijmegen. Voordat Michelle aan de slag ging bij Viduro heeft ze naast haar studie twee jaar ervaring opgedaan als Communicatieondersteuner bij de gemeente Venlo. 


Roos Deriks

Roos Deriks

Financieel & organisatie

Roos Deriks verricht al sinds 2009 werkzaamheden voor Viduro, maar vanaf 2013 is zij vast in dienst getreden. Met maar liefst 14 jaar werkervaring bij een accountantskantoor en een gedegen hbo+-opleiding (SPD) draagt zij bij aan het stroomlijnen van de processen binnen Viduro en verzorgt ze de financiële- en projectadministratie.



Associates

Wij geloven in netwerkorganisaties! Daarom telt Viduro twee associates. Dit zijn vakspecialisten die een aanvullende netwerk- en kennisbijdrage leveren door hun expertise te delen met onze strategische adviseurs en natuurlijk onze klanten. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde voor de associates. Door de strategische adviseurs van Viduro wordt hun kunde en netwerk ook verrijkt. Onze associates worden vakgericht ingezet en opereren onder de naam van Viduro bij gezamenlijke klussen. Kortom: we delen kennis en kennissen met elkaar!

Maak hieronder kennis met onze associates.

Leon Litjens

Leon Litjens

Leon heeft ruim 25 jaar ervaring in diverse directie-, bestuurs- en managementfuncties in zowel de private als publieke sector. Woorden die goed bij Leon passen zijn: daadkracht, klantfocus, sterk op inhoud en creatief. Hij ontwikkelt een strategie het liefst in een gezamenlijk proces met de omgeving. Zo ontstaat er draagvlak en is het voor iedereen duidelijk wat er van hen verwacht worden. Leon geeft mensen de ruimte om het ‘hoe’ in te vullen en ondersteunt mensen hierin.

Expertise Leon: businessstrategieën en ruimtelijke ontwikkeling


Truus Gootzen

Truus Gootzen

Enthousiast, resultaatgericht en altijd op zoek naar manieren om mensen en organisaties nog beter te laten presteren. Als afgestudeerd gezondheidswetenschapper en bedrijfskundige met meerdere jaren ervaring in verschillende adviserende en leidinggevende functies kent Truus de uitdagingen in en rondom de zorgsector. Ze zet binnen organisaties graag de vernieuwing in op weg naar meer effectiviteit, efficiëntie en betere kwaliteit. Dat doet ze door verbeterslagen te realiseren in bedrijfsstrategie, bedrijfsvoering en operationele processen. Met energie, humor en lef. Prikkelend waar nodig. Truus maakt het moeilijke graag makkelijk.

Expertise Truus: organisatiestrategieën en zorg


Viduro Insights

Positieve gezondheidLees dit artikel

Positieve gezondheid

27 februari 2020

‘Gezonde werknemers zijn een verdienmodel’. Een rake uitspraak van een CEO van een grote logistieke onderneming....

Duurzaam ondernemenLees dit artikel

Duurzaam ondernemen

31 januari 2020

Hoe onderneem je met oog voor de toekomst? Hoe maak je als organisatie toekomstbestendige strategische keuzes?...

KlimaatopgaveLees dit artikel

Klimaatopgave

14 januari 2020

Nederland heeft een enorme klimaatopgave. In ons Klimaatakkoord hebben we afgesproken onze CO2-uitstoot in 2030 met de helft te verminderen en in 2050...

Employee alignmentLees dit artikel

Employee alignment

27 december 2019

Verhoog de betrokkenheid van jouw medewerkers, ga aan de slag met employee alignment!...

OmgevingswetLees dit artikel

Omgevingswet

17 december 2019

Als de voortekenen niet bedriegen, gaat de nieuwe Omgevingswet op 1 januari 2021 in. Minister Stientje van Veldhoven voor Milieu en Wonen heeft eind 2...

TalentontwikkelingLees dit artikel

Talentontwikkeling

3 december 2019

‘Als je een vis beoordeelt op zijn vaardigheden om in bomen te klimmen, voelt hij zichzelf zijn hele leven een mislukking’. Albert Einstein had het al...

Kernwaarden, hoe bepaal je die voor jouw organisatie?Lees dit artikel

Kernwaarden, hoe bepaal je die voor jouw organisatie?

16 juli 2019

Bij Disney denk je aan beleving, bij ASN bank aan duurzaamheid en bij KLM aan service, maar wat komt er bij jouw eigen organisatie op?...

De positioneringsdriehoekLees dit artikel

De positioneringsdriehoek

29 maart 2019

De positionering stellen we vast aan de hand van de positioneringsdriehoek. We kijken hierbij naar drie facetten;...

Een sterke positie in de marktLees dit artikel

Een sterke positie in de markt

14 maart 2019

Een goed startpunt voor je positionering is het nadenken over het waarom, hoe en wat van jouw organisatie, ook wel de Golden Circle genoemd....

De weg naar het behalen van jouw organisatie ambitieLees dit artikel

De weg naar het behalen van jouw organisatie ambitie

13 februari 2019

De reis om jouw ambitie te bereiken is vaak een uitdaging. Je ziet de piek net boven de horizon en de route ziet er makkelijk uit. Maar je weet dat di...

Hoe breng je jouw stakeholders in beeldLees dit artikel

Hoe breng je jouw stakeholders in beeld

6 februari 2019

Stakeholders zijn mensen, groepen en organisaties die beïnvloed worden door of invloed hebben op jouw organisatie. Alvorens te starten met een project...

Omgevingsparticipatie: toon lef!Lees dit artikel

Omgevingsparticipatie: toon lef!

19 december 2018

In deel 1 schreef ik over omgevingsparticipatie in de 'doe-democratie' en de veranderende rol van overheidscommunicatie daarbij. In deze blog lees je ...

Een organisatie met een missieLees dit artikel

Een organisatie met een missie

12 december 2018

Een missie geeft aan wat een organisatie betekent of wil betekenen voor haar klanten, werknemers en partners....

Omgevingsparticipatie: wie durft?Lees dit artikel

Omgevingsparticipatie: wie durft?

5 december 2018

Participeren, meedenken en meedoen… we willen allemaal invloed op wat er gebeurt in onze straat, ons dorp of onze stad....

Hoe kies je de juiste merkenstrategie voor jouw bedrijf?Lees dit artikel

Hoe kies je de juiste merkenstrategie voor jouw bedrijf?

9 november 2018

Je hebt verschillende bedrijven, merken en/of producten en diensten, maar hoe treed je hier nu op een goede manier mee naar buiten?...

Draagvlak: hoe bereik je het en hoe hou je het vast?Lees dit artikel

Draagvlak: hoe bereik je het en hoe hou je het vast?

3 oktober 2018

Draagvlak staat hoog op het verlanglijstje van menig projectleider en beleidsmaker. Maar hoe creëer je draagvlak?...

De customer journey bij employer brandingLees dit artikel

De customer journey bij employer branding

14 augustus 2018

Bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie wordt vaak de customer journey, oftewel klantreis, in kaart gebracht....

Pieken op het juiste moment voor de ultieme klantbelevingLees dit artikel

Pieken op het juiste moment voor de ultieme klantbeleving

6 augustus 2018

De juiste piekmomenten zorgen voor een goed gevoel bij de klant waardoor ze eerder bij je terug komen....

Social mediagebruik per leeftijdscategorieLees dit artikel

Social mediagebruik per leeftijdscategorie

24 juli 2018

Social media zijn voortdurend in ontwikkeling: Facebook verliest bijvoorbeeld terrein onder de jongeren tot 20 jaar en Instagram is het sterkst groeie...

OmgevingsmanagementLees dit artikel

Omgevingsmanagement

9 juli 2018

Omgevingsmanagement is een vorm van projectbeheersing. Draagvlak vanuit de omgeving is belangrijk bij elk omgevingsvraagstuk....

Zoekmachine optimalisatieLees dit artikel

Zoekmachine optimalisatie

1 juni 2018

De resultaten die verschijnen na een zoekopdracht in Google zijn geen toeval. Google heeft een algoritme dat bepaalt waarom jij hoger of lager scoort ...

Klantbehoeften in kaart brengen met het Value Proposition CanvasLees dit artikel

Klantbehoeften in kaart brengen met het Value Proposition Canvas

24 april 2018

Het Value Proposition Canvas brengt je waardeproposities in kaart. Het model is perfect om inzicht te krijgen met welke producten en/of diensten je jo...

De AVG Privacywet; wat verandert er allemaal?Lees dit artikel

De AVG Privacywet; wat verandert er allemaal?

3 april 2018

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de hele Europese Unie van toepassing. Wat houdt deze wet in en waar moet je ...

Effectieve communicatieLees dit artikel

Effectieve communicatie

22 februari 2018

Identiteit en imago zijn twee termen waar iedere organisatie mee te maken heeft. Maar wat houden ze nou precies in?...

Checklist: CrisiscommunicatieLees dit artikel

Checklist: Crisiscommunicatie

20 oktober 2017

Een goede voorbereiding is het halve werk. Hoe cliché dit ook klinkt, het is wel de waarheid. Door een stappenplan klaar te hebben, kan veel (imago)sc...

Social mediastrategieLees dit artikel

Social mediastrategie

12 oktober 2017

Een heldere social mediastrategie is erg waardevol....

Klaar voor veranderingLees dit artikel

Klaar voor verandering

5 oktober 2017

Een overname, nieuwe technologieën of een reorganisatie: dergelijke veranderingen hebben vaak een enorme impact. In deze blog geven we inzicht in een ...

Checklist: BeursLees dit artikel

Checklist: Beurs

21 augustus 2017

Deze checklist helpt je op weg om deelname aan een beurs goed te organiseren....

Een onderscheidende merknaam en merkregistratieLees dit artikel

Een onderscheidende merknaam en merkregistratie

12 april 2017

Je bedrijf en producten of diensten hebben een naam. Ze wijzen klanten naar je producten en diensten, staan symbool voor jouw onderneming en vertegenw...

Het belang van een goede klantendatabaseLees dit artikel

Het belang van een goede klantendatabase

22 maart 2017

Een succesvolle marketingcampagne staat of valt met personalisatie en goede data. Deze zijn van groot belang voor een persoonlijke benadering. Data ze...

Een communicatiecampagne startenLees dit artikel

Een communicatiecampagne starten

27 februari 2017

Een nieuw product of dienst in de markt zetten, je naamsbekendheid vergroten of een evenement organiseren; een goede communicatiecampagne is hierbij v...

Checklist: Effectieve communicatie in verandertrajectenLees dit artikel

Checklist: Effectieve communicatie in verandertrajecten

9 februari 2017

Veranderingen brengen vaak onrust, onzekerheid en vragen met zich mee, zeker ook bij organisaties. Er zijn veel redenen waarom veranderingstrajecten k...

Checklist: KlantgesprekLees dit artikel

Checklist: Klantgesprek

19 januari 2017

Een geslaagd gesprek begint bij research. Bekijk de checklist voor een gedegen voorbereiding en een goed gesprek bij een potentiële klant....