Die Frischen

Die Frischen

Case

De toenemende trend voor de aankoop van regionale groente- en fruitproducten wordt door de regio Venlo gezien als kans in de markt voor Noord Rijn Westfalen (NRW). 

Onder het motto Venlomenalgut is het regiomerk Die Frischen gelanceerd. Het merk is een initiatief van zes marktpartijen uit Venlo te weten: Frankort & Koning, Kompany, Staay-Van Rijn, ZON Fruit & Vegetables, Fossa Eugenia en Nedalpac. 

Viduro begeleidde procesmatig het tot stand komen van het merk. Een merk met een missie: het waarborgen van het tuinbouwcluster Zuidoost-Nederland. En een visie: het creëren van een voorkeurspositie bij consumenten voor producten uit de regio Zuidoost-Nederland. En natuurlijk een ambitie: (meer) schapruimte met een ‘Regiobrand’ bij de retailer in NRW, door het realiseren van toegevoegde waarde vanuit een regionaal “herkomstlabel”.

Logo-Die-Frischen.png