Kennis update: klantbehoeften in kaart brengen met het Value Proposition Canvas.

dinsdag 24 april 2018

Het Value Proposition Canvas brengt je waardeproposities in kaart. Het model is perfect om inzicht te krijgen met welke producten en/of diensten je jouw klanten kunt verleiden zodat je de organisatie hier optimaal voor in kunt richten. Waar heeft de klant behoefte aan, wat kan extra klantwaarde opleveren en wat vindt de klant nadelig?

Het is belangrijk dat er een ‘fit’ is tussen de ‘pijnpunten’ van de klant en de ‘pijnverlichters’ van jouw organisatie. Met andere woorden; welke spreekwoordelijke pijntjes los jij op voor je potentiële klant? Daarnaast moet er een ‘fit’ zijn tussen de ‘klantvoordelen’ waar de klant naar op zoek is en de ‘waardemakers’ die je als organisatie te bieden hebt. Door bovenstaande goed te organiseren krijg je een optimale fit waar zowel de klant als ook jouw organisaties voordeel bij heeft!

30171765_2152465314769353_4519535152597694245_o


Naar het overzicht van blog berichten